Szanowni Państwo
Dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych
woj. wielkopolskiego,

przekazuję zalecenia Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące postępowania w związku z ekspansją wirusa COVID-19.

Proszę o poinformowanie uczniów, rodziców i pracowników o zaleceniach. Jednocześnie zwracam się z prośbą o zachowanie spokoju i rozwagi w podejmowaniu decyzji dotyczących działań związanych z ochroną dzieci, uczniów, nauczycieli i pracowników przed ewentualnymi zakażeniami.

Załączniki:

  1. Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
  2. Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego dla osób powracających z Północnych Włoch.
  3. Wykaz przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy dla dyrektorów szkół.

Z upoważnienia
Wielkopolskiego Kuratora Oświaty

Aleksandra Kuź - Wicekurator Oświaty

(Opracowano na podstawie danych ECDC oraz WHO)

Warszawa, 27.02.2020 r.

W ostatnich kilku dniach na obszarze północnych Włoch (regiony Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania, Liguria) obserwuje się rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2.

Jeśli byłeś w Północnych Włoszech w ciągu ostatnich 14 dni i:

1) zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem to:

  • ·bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • ·lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

2) nie zaobserwowałeś u siebie wyżej wymienionych objawów, to przez kolejne 14 dni kontroluj swój stan zdrowia, czyli codziennie mierz temperaturę ciała oraz zwróć uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).

a) Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpiły wyżej wymienione objawy, zakończ kontrolę.

b) Jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji zaobserwujesz wyżej wymienione objawy to:

  • ·bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • ·lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

3) miałeś kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2
to bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną.

Na chwilę obecną, nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów Północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.

Niezbędne jest także przestrzeganie zasad higieny w tym: częste mycie rąk wodą
z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości, np. podczas podróży, ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu.

Instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce znajduje się poniżej.

Ze względu na obecnie wysoką aktywność grypy sezonowej w krajach Półkuli Północnej należy pamiętać o zaszczepieniu się przeciw grypie sezonowej.

INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO DLA OSÓB POWRACAJĄCYCH Z PÓŁNOCNYCH WŁOCH

(Opracowano na podstawie danych ECDC oraz WHO) Warszawa, 27.02.2020 r.

W ostatnich kilku dniach na obszarze północnych Włoch (regiony Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania, Liguria) obserwuje się rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2.

Jeśli byłeś w Północnych Włoszech w ciągu ostatnich 14 dni i:

1) zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem to:

  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

2) nie zaobserwowałeś u siebie wyżej wymienionych objawów, to przez kolejne 14 dni kontroluj swój stan zdrowia, czyli codziennie mierz temperaturę ciała oraz zwróć uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).

  1. a) Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpiły wyżej wymienione objawy, zakończ kontrolę.
  2. b) Jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji zaobserwujesz wyżej wymienione objawy to:
  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

3) miałeś kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2
to bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną.

Na chwilę obecną, nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów Północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.

Niezbędne jest także przestrzeganie zasad higieny w tym: częste mycie rąk wodą
z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości, np. podczas podróży, ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu.

Instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce znajduje się poniżej.

Ze względu na obecnie wysoką aktywność grypy sezonowej w krajach Półkuli Północnej należy pamiętać o zaszczepieniu się przeciw grypie sezonowej.

W lutym w naszej szkole zorganizowano zbiórkę karmy dla zwierząt z kaliskiego schroniska. Inicjatorkami tej wspaniałej akcji były dziewczynki z kl. IV i V. W zbiórkę włączyli się uczniowie, nauczyciele i rodzice. Doskonale wiemy, że liczy się jakość, a nie ilość, więc staraliśmy się, by zebrana karma była jak najlepsza.

27 lutego, dzięki pomocy jednej z mam (pani Aneto- bardzo dziękujemy!) nasza reprezentacja w składzie: Milena Waliś, Julita Jasińska, Maja Owczarek i Mateusz Wypych wyruszyła z darami do schroniska. Po przekazaniu prezentów, dzieci miały okazję zwiedzić schronisko, posłuchać ciekawych historii oraz pobawić się z psiakami i kotami. Jesteśmy dumni, że mamy tak wrażliwych uczniów!

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeId50f60bae54

Już po raz kolejny nasza szkoła wzięła udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu święta obchodzonego w tym roku pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Podjęte zostały różnorodne działania na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych; m.in. wykonanie plakatów promujących Dzień Bezpiecznego Internetu oraz gazetki dotyczącej zasad bezpiecznego korzystania z Internetu. Na lekcjach informatyki zostały przeprowadzone zajęcia poświęcona tematyce zagrożeń w sieci oraz zasad bezpiecznego korzystania z niej. Uczniowie wzbogacali swoją wiedzę na temat potencjalnych zagrożeń związanych z użytkowaniem Internetu, sposobów ustrzegania się źródeł zagrożeń i postępowania w sytuacjach niepokojących. Zarówno nauczyciele, wychowawcy jak i rodzice zostali zapoznani z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocją pozytywnego wykorzystywania Internetu oraz tym, że każdy z nas ponosi odpowiedzialność za to co robi w sieci i w jaki sposób z niej korzysta. Ponadto 24 lutego 2020r. odbył się apel poświęcony DBI dla całej społeczności szkolnej, w którym uczestniczyły również dzieci oddziału przedszkolnego. Uczniowie klasy VII i VIII przedstawili scenkę z życia pewnej rodziny, która kupiła synowi komputer ukazując niebezpieczeństwa związane z niewłaściwym zawieraniem znajomości przez Internet. Celem było zapoznanie uczniów z problemami nadmiernego korzystania z komputera i Internetu oraz prezentacja konsekwencji tego typu zachowań. Zaangażowanie w dyskusję po spektaklu świadczy o refleksji młodych internautów nad dobrodziejstwami i zagrożeniami płynącymi z sieci.

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeIdc1d5d52708

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeId666783b13e
21 lutego na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. „Święto zostało proklamowane na 30. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO 17 listopada 1999 r. dla podkreślenia bogactwa różnorodności językowej świata i promocji wielojęzyczności, a także w celu zwrócenia uwagi na liczbę języków zagrożonych i ginących. Ponad połowa spośród około 6,5 tys. języków, którymi mówi się na świecie, jest zagrożona. Czarny scenariusz przewiduje, że do końca XXI w. przetrwa zaledwie jedna dziesiąta z obecnie używanych języków; optymiści szacują, że pod koniec obecnego stulecia będzie w użyciu jeszcze połowa z nich.
Polszczyzna jest jednym z 25 największych języków na świecie, posługuje się nią ponad 40 mln ludzi w Polsce i poza jej granicami. Jak wykazują badania przeprowadzone pod koniec XX wieku, jest ona symbolem tożsamości narodowej: 92 proc. Polaków uważa, że tym, co spaja naród, jest właśnie język.” W naszej szkole, dla uczczenia języka polskiego, odbył się uroczysty apel, podczas którego zaprezentowane zostały działania uczniów kl.IV-VIII. Na korytarzu szkolnym wyeksponowane zostały plansze, które były wynikiem przydzielonego każdej klasie zadania. I tak zadaniem klasy czwartej było przygotowanie planszy pod hasłem „Łamańce językowe”, piątej „Przysłowia mądrością narodu”, szóstej „Ocalić od zapomnienia – archaizmy językowe” oraz „ Życie to sztuka wyboru. Wybieraj mądrze. Posługuj się poprawną polszczyzną!”, uczniów klasy siódmej „Związki frazeologiczne? Bułka z masłem!” , a ósmej „Godosz po naszymu? Wyrażenia z gwary południowej Wielkopolski”. Wszyscy z zadań wywiązali się znakomicie. Plansze stanowiły nie tylko element dekoracyjny , ale przede wszystkim cenne źródło informacji o różnorodności języka polskiego. Ogłoszone zostały też wyniki Szkolnego Konkursu Ortograficznego „Mistrz Ortografii”. Pani dyrektor Anna Kruczkowska wręczyła uczestnikom dyplomy i nagrody. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach wiekowych. Tytuł „Mistrza Ortografii” w kat. klas IV-V zdobyła Martyna Matysiak uczennica kl.V. Drugie miejsce zajęła jej koleżanka z klasy Anna Wojciechowska, a trzecie Nikodem Lis uczeń kl.IV. Najlepsza, w kat. kl.VI-VIII, okazała się uczennica klasy VIII Oliwia Wypych, drugie miejsce zdobyła Julia Kędzia z klasy VI, trzecie kolejna ósmoklasistka Kamila Wypych. Podczas apelu uczennice klasy VI przedstawiły również inscenizację, której celem było uświadomienie wszystkim zebranym, że powinniśmy pielęgnować nasz język nie tylko od święta ale i na co dzień, bo dbałość o język to nie tylko nasze prawo, to również nasz obowiązek!  

Tłusty czwartek w przedszkolu w Strzałkowie był nie tylko bardzo słodki i pyszny dzięki pączkom, ale także bardzo roztańczony i wesoły. Na bal karnawałowy czekają wszystkie przedszkolaki. Wróżki, czarownice, królewna Śnieżka, syrenka, szeryfka oraz policjant, żołnierz, Spiderman, szeryf świetnie się bawili przy wspaniałej muzyce. Były zabawy z balonami, obowiązkowo taniec z krzesłami, ale także rzuty i toczenie "pączków", loteria fantowa, fotobudka. Nie mogło zabraknąć prawdziwych pysznych pączków. Szkoda, że następny bal dopiero za rok.

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeIda59ec5da09


  bo164.bmp

    Bardzo dziękujemy Centrum Ubezpieczeń ATT z Liskowa za ufundowanie fotobudki dla dzieci podczas Choinki Noworocznej. Dziękujemy również Stowarzyszeniu Aktywni Rodzice ze Strzałkowa za użyczenie sprzętów do waty cukrowej i popcornu oraz przygotowanie tychże przekąsek. Wszystkim rodzicom i nauczycielom, którzy przyczynili się do zorganizowania imprezy również dziękujemy.

Wyrażamy wdzięczność Stowarzyszeniu Aktywni Rodzice ze Strzałkowa za przekazanie Radzie Rodziców 1000 zł na potrzeby naszych uczniów. Z tych pieniędzy zostały już zakupione pączki dla wszystkich dzieci na Tłusty Czwartek.

                                                                     Dyrekcja i Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w Strzałkowie

DSC 4503

1445

1443

 

Walentynki to nie tylko święto zakochanych, ale również świetna okazja do celebrowania przyjaźni i życzliwości. W tygodniu poprzedzającym walentynki, uczniowie przygotowywali kartki walentynkowe i wrzucali je do specjalnie przygotowanego pudełka. 14 lutego nasi specjalni walentynkowi posłańcy czyli Marcin Słopień i Gabrysia Wieczorek z kl. VII roznosili miłosną korespondencję od klasy do klasy. Ileż było radości! "Poczta walentynkowa" cieszyła się dużą popularnością, a obdarowanym przyniosła wiele radości i uśmiechu.

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeIdd3af42ef3c

6 lutego grupa uczniów z klas 4-6 spotkała się na warsztatach matematycznych. Zajęcia rozpoczęliśmy od tworzenia matematycznego słownika angielsko-polskiego. Każda z grup miała do dyspozycji nietypowe materiały plastyczne – kl. 6 – futro, kl. 5 – zimowe skarpety, kl.4 – wełnę i gąbkę oraz zestawy słówek. Po wykonaniu zadania uczestnicy wykazali się znajomością wyrazów ze słownika. W tej konkurencji zwyciężyły dziewczęta z kl. 6 :D. Luty to miesiąc przyjaźni i miłości, nasze słowniki też są Walentynkowe;) Ogromu emocji i radości dostarczyły dzieciom gry i łamigłówki z wykorzystaniem Kart Grabowskiego, ekonomiczna gra planszowa PAYDAY, a także Jenga, zabawa, w której trzeba się wykazać zręcznością. Wygrani zostali obdarowani drobnymi upominkami. <3

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeId073339610a

Uczniowie z klasy 6 w ramach zajęć rozwijających, wzięli udział w znanym na całym świecie „piankowym wyzwaniu”. Zadanie polega na zbudowaniu jak najwyższej, samodzielnie stojącej konstrukcji mając do dyspozycji 20 nitek makaronu sphagetti, metr taśmy malarskiej, metr sznurka, nożyczki oraz 1 piankę (żelkę) Marshmallow. Minimalna wysokość struktury umożliwiająca zaliczenie zadania, to 50 cm. Tworzenie wieży z makaronu z pianką na szczycie, okazało się niezłą zabawą. To z pozoru banalne zadanie, wcale takie nie jest! Jednak najbliżej osiągnięcia celu byli: Szymon Kowalski, Klaudia Kurzawa, Wiktor Matysiak i Szymon Urbańczyk. Gratuluję!

View the embedded image gallery online at:
http://spstrzalkow.pl/index.php?start=20#sigFreeIda5b7d157cb