OBSZAR NR1
Na zajęciach wychowania fizycznego w naszej szkole dbamy o harmonijny rozwój organizmu ucznia, wszechstronny rozwój sprawności kondycyjno-koordynacyjnej poprzez odpowiedni dobór środków stymulujących i korygujących ten rozwój. Pomagamy osiągnąć poziom wiedzy i umiejętności umożliwiający dbanie o zdrowie, samokontrolę, samoocenę, podejmowanie działań na rzecz samodoskonalenia się. Dążymy do tego, aby nasi uczniowie wyposażeni byli w zasób umiejętności ruchowych umożliwiający uczestnictwo w różnych formach aktywności ruchowej, rekreacyjnej i sportowej. By potrafili bezpiecznie zorganizować zajęcia ruchowe latem i zimą, w różnych warunkach, indywidualnie i w grupie rówieśniczej. Dbamy o kształtowanie postaw osobowościowych. Zajęcia wychowania fizycznego nie muszą być zajęciami nudnymi.
W ramach Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej
4 marca 2014 r. odbyła się lekcja gimnastyki dla uczniów klasy V, na której dzieci wykonywały proste piramidy trójkowe. Celem zajęć było:
- kształtowanie koordynacji – zręczności, równowagi, siły;
- wykonanie prostych piramid trójkowych;
- poznanie konkurencji jednej z dyscyplin gimnastycznych – akrobatyki sportowej;
- poznanie w jaki sposób ćwiczenia zespołowe wpływają na utrzymanie prawidłowej sylwetki.
- wdrażanie do współdziałania ze współćwiczącym;
- kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo współćwiczącego i swoje.
W zajęciach uczestniczyło 9 dziewczynek i 9 chłopców. Lekcja odbyła się w salce gimnastycznej. Po przeprowadzonej rozgrzewce uczniowie zostali podzieleni na zespoły 3-osobowe, otrzymali zestawy kart z piramidami. W określonych miejscach sali uczniowie z dużym zaangażowaniem przystąpili do wykonywania piramid. Nauczyciel przypominał o asekuracji i bezpieczeństwie podczas wykonywanego zadania, pomagał w rozwiązaniu problemów i obserwował wykonywanie zadań.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId95d4553e68
Scenariusz nr1
Temat lekcji: Doskonalimy technikę wykonywania poznanych elementów gimnastycznych - piramidy
wieloosobowe.
Cele ogólne:
Umiejętności: Uczeń potrafi:
- wykonać proste piramidy trójkowe
Wiadomości: Uczeń:
- zna konkurencje jednej z dyscyplin gimnastycznych – akrobatyki sportowej;
- wie, w jaki sposób ćwiczenia zespołowe wpływają na utrzymanie prawidłowej sylwetki.
Akcenty wychowawcze: Uczeń potrafi:
- współdziałać ze współćwiczącym;
- być odpowiedzialnym za bezpieczeństwo współćwiczącego i swoje.
Metody i formy realizacji zadań lekcji: problemowa, zabawowa, programowanego uczenia się, frontalna praca w grupie
Podstawa programowa: 2. Trening zdrowotny. Uczeń: 3) demonstruje po jednym ćwiczeniu kształ-tującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Klasa - V
Liczba ćwiczących – 18
Miejsce zajęć – salka gimnastyczna
Sprzęt i przybory – laski gimnastyczne, ławeczki, materace, karty z przykładami piramid trójkowych.
Przebieg lekcji |
Czynności uczniów i nauczyciela. Szczegółowe zadania do realizacji. |
Uwagi metodyczno-organizacyjne |
Część I Wstępna 1.Motywacja do udziału w lekcji |
1. Zbiórka i powitanie uczniów. Sprawdzenie gotowości do zajęć. 2. Podanie zadań głównych lekcji i wyjaśnienie co to jest akrobatyka sportowa, podanie przykładów tej dyscypliny, jaki wpływ maja ćwiczenia zespołowe na utrzymanie prawidłowej sylwetki. Nastawienie uczniów do aktywnego udziału w lekcji (sprawność fizyczna przydatna w życiu). |
Kontrola wzrokowa stroju i obuwia. pogadanka ok.4 min. |
2. Zabawa ożywiająca |
Berek samolot. Jeden uczeń zostaje wyznaczony na berka. Pozostali uciekają. Można uchronić się przed berkiem przyjmując postawę skorygowaną ( postawa baczna, RR w skrzydełka) na 3 sek. Kto zostaje złapany staje w rozkroku z prostymi RR w bok. Złapaną osobę można wybawić przez przejście między rozstawionymi nogami. |
3 min. |
3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe | Rozgrzewka kształtująca z laską gimnastyczną. | Uczniowie pobierają przybór i maszerują dookoła sali, N zwraca uwagę na prawidłową postawę ciała. Ustawienie ćwiczących w rozsypce. |
PW. Postawa zasadnicza, NN rozkrok, RR przed sobą z laską trzymaną za końce, wymachy RR w górę nad głowę | 8x | |
PW.jw. laska w PR, przekładanie laski nad głową i z tyłu za plecami. | 8x | |
PW stojąc, NN rozkrok, RR z laską w górze, skłony T w przód | 8x | |
PW stojąc, NN rozkrok, RR z laską w górze, skłony T w bok | 8x | |
PW stojąc, NN rozkrok, trzymanie przyboru na szerokość barków, RR w dół, przechodzenie przez przybór w przód i powrót w tył. | 5x | |
PW stojąc w opadzie T z RR w przód z przyborem, skrętoskłony. | 8x | |
Pajac do rozkroku, RR z laską wymach w górę nad głowę | 5x | |
Pajac do wykroku, RR z laską wymach w górę nad głowę | 5x | |
PW stojąc, przybór w PR wyprostowanej przed sobą , upuść przybór , złap w przysiadzie tak aby nie zdążył upaść | 5x | |
PW siad prosty, skłony T w przód, przełóż laskę za stopy | 5x | |
PW siad rozkroczny, skłon T z laską do NP następnie do NL | po 5x | |
PW przysiad podparty, laska pod piętami, LN w tył, przeskoki nad laską ze zmianą NN | 5x | |
PW stojąc, laska pionowo oparta na podłodze, puść laskę wykonaj obrót o 360 stopni i złap przybór | po 5x | |
PW stojąc, laska na podłodze przed uczniem , przeskoki obunóż przez przybór, zawsze przodem! | 5x | |
PW stojąc, laska na podłodze z boku ucznia , przeskoki obunóż bokiem przez przybór, | 5x | |
Zabawa „fala”. Uczniowie siedzący w kręgu twarzami do siebie wykonują „falę”, przechodząc do leżenia tyłem i wracając do pozycji wyjściowej | 1 min. | |
Część II Główna Kształtowanie zdolności motorycznych |
Budowanie piramid. Uczniowie dobrani w trzyosobowe zespoły wykonują proste piramidy. Każdy zespół otrzymuje zestaw przykładowej piramidy do wykonania. Dzieci w grupach pracując zespołowo wykonują piramidy trójkowe. Nauczyciel przypomina o asekuracji i bezpieczeństwie podczas wykonywanego zadania. Pomaga w rozwiązaniu problemów , obserwuje wykonywanie zadań. Samoocena uczniów wykonanych piramid, ocena nauczyciela. |
25 min. |
Część III Końcowa Omówienie lekcji |
|
5 min. |
13 marca 2014 r. odbyła się lekcja unihokeja dla uczniów klasy V, na której dzieci doskonaliły podstawowe elementy techniczne potrzebne podczas gry w unihokeja .
Celem zajęć było:
- rozwijanie zdolności motorycznych – w szczególności szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej,
- kształtowanie wpływu współdziałania w grupie na doskonalenie umiejętności,
- kształtowanie postaw koleżeńskich, wdrażanie dyscypliny na lekcji,
- kształtowanie poszanowania dla sprzętu i przyborów sportowych;
- poznanie zasad poruszania się z piłką, techniki podania, przyjęcia i prowadzenia piłki, techniki strzału na bramkę, przepisów gry w unihokeja,
- doskonalenie prowadzenie piłki, podań i przyjęć.
W zajęciach uczestniczyło 9 dziewczynek i 9 chłopców. Lekcja odbyła się w salce gimnastycznej. Rozgrzewkę poprzedziła zabawa „zmień swój kij”. Rozgrzewka została przeprowadzona z kijem do unihokeja. W części głównej zajęć uczniowie zostali podzieleni na grupy sześcioosobowe. Dzieci w formie gier i zabaw małej rywalizacji ćwiczyli prowadzenie piłki kijem, podania i przyjęcia piłki, strzały do bramki. W grze uproszczonej wykorzystali nabyte umiejętności.
Scenariusz nr2
Temat: Podania, przyjęcia i strzały na bramkę w unihokeju.
Cele lekcji:
- Kształcący: doskonalenie prowadzenie piłki, podań i przyjęć, rozwijanie zdolności motorycznych – w szczególności szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej,
- Wychowawczy: wpływ współdziałania w grupie na doskonalenie umiejętności, kształtowanie postaw koleżeńskich, wdrażanie dyscypliny na lekcji, kształtowanie poszanowania dla sprzętu i przyborów sportowych
- Poznawczy: uczniowie poznają nowe dyscypliny sportu, zasady poruszania się z piłką, podstawowe zasady i przepisy gry w unihokeja, technika podania, przyjęcia i prowadzenia piłki, technika strzału na bramkę.
Metody: bezpośredniej celowości ruchu, programowego usprawniania.
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna, nawierzchnia twarda
Liczba ćwiczących: 18
Czas: 45 minut
Sprzęt i przybory: Kije do unihokeja, piłeczki, pachołki, laski gimnastyczne, bramki
Przebieg lekcji |
Czynności uczniów i nauczyciela. Szczegółowe zadania do realizacji. |
Uwagi metodyczno-organizacyjne |
I.CZEŚĆ WSTĘPNA
|
Zbiórka, sportowe przywitanie, sprawdzenie obecności i ubioru, podanie tematu zajęć
|
Ustawienie grupy w dwuszeregu. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń z kijami ok.4 min. |
2. Zabawa o charakterze ożywiającym |
„Zmień kij” Uczniowie ustawieni w kole, każdy trzyma laskę gimnastyczną w prawej ręce, pionowo opartą o podłoże. Na sygnał uczniowie zmieniają pozycję o jedną zgodnie ze wskazówkami zegara, zostawiając kij pionowo a przechwytując kij kolegi. |
Odległości między ćwiczącymi powinny być takie same. Laskę gimnastyczną trzymamy od góry. 3 min. |
3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe |
Rozgrzewka kształtująca z kijem do unihokeja
|
Ustawienie w dwóch rzędach. Każdy uczeń ma kij, n-l zwraca uwagę na zachowanie Bezpiecznej odległości między ćwiczącymi. 12 min. |
Kij trzymany PR oparty o podłogę, w truchcie krążenie RL w przód, następnie w tył | ||
Kij trzymany LR oparty o podłogę, w truchcie krążenie RP w przód, następnie w tył | ||
Kij trzymany oburącz na szerokość barków, trucht z wymachem RR w przód | ||
Kij trzymany oburącz na szerokość barków, RR w przód, skip A, unieś kolano do kija | ||
Kij trzymany oburącz na szerokość barków z tyłu za plecami, RR opuszczone w dół, skip C, unieś piętę do kija | ||
Kij trzymany oburącz na szerokość barków, RR w przód, marsz z wypadem NN, RR w górę wymach | ||
Kij trzymany oburącz na szerokość barków, RR w przód, przekładanka bokiem | ||
W dwójkach, twarzą do siebie jeden kij trzymany RR razem przed sobą, równocześnie poruszamy się krokiem dostawnym w prawą stronę, następnie ćw. Zmiana, poruszamy się w lewą stronę | ||
Podbijanie piłki do unihokeja łopatką kija | Uczniowie ćwiczą na zmianę, wzajemnie licząc sobie podbicia. | |
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
Podaj piłkę- zabawa doskonaląca prowadzenie piłki i podanie.
|
Ćwiczący ustawieni w 3 rzędach, na sygnał prowadzą piłkę po linii prostej do pachołka nr 1 wracają omijając pachołek nr 2 przy którym podają piłkę następnemu ćwiczącemu. Rys.1 |
Pierwsze ćwiczenie (próba) w marszu. Rywalizacja między drużynami na poszczególnych polach gry. Która drużyna pierwsza wróci do ustawienia pierwotnego. |
Kto celniej strzela? -gra doskonaląca celność podania
|
Ustawienie jw. naprzeciwko siebie, podania piłki przez ustawiony pomiędzy ćwiczącymi cel (mała bramka). Punkt zdobywa zawodnik, który wykona podanie przez bramkę. Rys.2
|
Dowolna technika wykonania podania. Współzawodnictwo indywidualne lub zespołowe. |
Piłka przy kiju - zabawa doskonaląca prowadzenie piłki i kształtująca orientację |
Ćwiczący ustawieni jw. Pierwszy ćwiczący prowadzi piłkę omijając kolegę wraca na miejsce i podaje piłkę do kolegi po przeciwnej stronie. Rys.3
|
Ćwiczenie wykonywane w marszu i biegu. Zwrócenie uwagi na prawidłowe prowadzenie piłki |
Piłka do podającego - doskonalenie umiejętności celnego podania i przyjęcia piłki. |
Ćwiczący ustawieni jw., jeden z ćwiczących odwrócony drugi podaje piłkę na gwizdek. W momencie sygnału zawodnik stojący tyłem odwraca się i przyjmuje podanie.
|
Zmiana podającego. Ćwiczenie wykonywane naprzemiennie.
|
Strzał do bramki -zabawa doskona-ląca celność strzału |
Ćwiczący ustawieni na wprost bramek. Każdy zawodnik wykonuje po trzy strzały do bramki.
|
Rywalizacja indywidualna i drużynowa. |
Gra uproszczona Gra 3x3
|
Podstawowe przepisy dotyczące gry w unihokeja. 6 drużyn rywalizuje w krótkich meczach. Drużyna jeden obrońca i dwóch atakujących.
|
Wymiana drużyn na boiskach. Zwycięzcy i pokonani. |
II.CZĘŚĆ KOŃCOWA Omówienie lekcji |
Uspokojenie organizmu – swobodny marsz dookoła sali , ćw. oddechowe - wznos RR bokiem w górę wdech, opuszczenie powoli RR bokiem w dół – wydech. Uporządkowanie miejsca zajęć. Omówienie lekcji, wyróżnienie najlepszych, ukazanie błędów, pożegnanie. |
5 min. |
Scenariusz nr 3
Temat lekcji: Nauka techniki marszu Nordic Walking. Sport i rekreacja przez całe życie.
Cele główne:
- Wzmacnianie ogólnej sprawności fizycznej
- Doskonalenia koordynacji ruchowej
Umiejętności:
- Poprawne wykonywanie ćwiczeń.
- Nauka techniki marszu Nordic Walking.
Cele wychowawcze:
- Współdziałanie w grupie w celu poprawnego wykonania ćwiczeń
- Poznawanie aktywnych form spędzania wolnego czasu
Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne, pobocze drogi,
Liczba ćwiczących: 9
Czas: 90 minut
Klasa: VI szkoła podstawowa
Sprzęt i przybory: kijki do Nordic Walking, kamizelki odblaskowe.
TOK LEKCJI
|
TREŚĆ ZADANIA |
OPIS ĆWICZENIA |
DOZOWANIE |
UWAGI ORGANIZACYJNO- PORZĄDKOWE |
I.CZEŚĆ WSTĘPNA Czynności organizacyjno- porządkowe |
1.Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności. 2.Podanie zadań lekcji. 3.Krótka historia NordicWalking
|
5’ | Uczniowie ustawieni w szeregu. Kije dostosowane do wysokości uczniów. | |
Rozgrzewka |
2) Ćwiczenia górnych partii ciała - krążenia nadgarstków
- Krążenia barków ,,wiosłowanie’’ - Wymachy kijami - Skręty tułowia 3) Ćwiczenia dolnych partii ciała - kołyska palce–pięta
- krążenie stóp - krążenie nogi w stawie kolanowym - krążenia nogi w stawie - krążenie bioder - Przysiady - Przeskoki w bok - Skręty bioder - Podskoki ,,Pajacyki’’ 4) Ćwiczenia rozciągające - Rozciąganie kręgosłupa - Skłony boczne T - Rozciąganie mm. czworogłowego uda - Rozciąganie mm. kulszowo- goleniowych |
Prawa ręka oparta na kiju, uczniowie zwróceni w lewą stronę na sygnał puszczają swój kij, łapią kij sąsiada po lewej stronie. Uczeń który nie zdąży złapać kija odpada z gry. Po wyłonieniu zwycięzcy zmiana ręki trzymającej kij oraz kierunku ruchu. PW: stoimy na baczność, w RR wyprostowanych w stawie łokciowym trzymamy przed sobą złączone kije RUCH: tzw. wiosłowanie przed sobą. PW: stoimy w lekkim rozkroku, w RR opuszczonych wzdłuż T trzymamy za trzon kijki RUCH:RR z kijami unosimy za głowę i następnie zginamy za głową. - PW: stoimy w lekkim rozkroku, w RR wyprostowanych przed sobą trzymamy przed sobą złączone kijki RUCH: robimy skręty T w prawo i lewo PW: w staniu obunóż, pozycja baczna,palce stóp skierowane w przód, podpieramy się kijami, RR rozstawione trzymają kijki. RUCH: przenosimy ciężar ciała na palce , na piety wykonujemy tzw.kołyskę. PW: stoimy na jednej nodze, druga lekko ugięta, RR j.w. RUCH: krążenie stóp w prawo i lewo; PN, LN PW: j.w. RUCH: krążenie nogi w stawie kolanowym w prawo i w lewo(LN, PN) PW: j.w. RUCH: krążenie nogi w stawie biodrowym w prawo i w lewo(LN, PN) PW: stoimy w lekkim rozkroku, RR j.w. RUCH: krążenie bioder w prawą i w lewą stronę. PW: stoimy w lekkim rozkroku (stopy na szerokość bioder), palce stóp skierowane w przód, w RR opuszczonych wzdłuż T trzymamy przed sobą złączone kijki RUCH: przysiad do około 90 stopni, piety przylegają do podłoża, kijki unosimy na wysokość RR. PW: stoimy na baczność, bliżej jednego kija, kije wbite w ziemię prostopadle do podłoża RUCH: przeskakujemy z jednej strony na drugą obunóż PW: stoimy na baczność, w RR prostych w stawie łokciowym , trzymamy przed sobą mocno odstawione kije RUCH: skręty bioder w podskokach. PW: stoimy na baczność, z NN wyprostowanymi w stawie kolanowym, trzymamy kije wbite w ziemię prostopadle do podłoża RUCH: podskakujemy, kierując stopy w stronę kijów następnie łączymy stopy. PW: wykonujemy opad T w przód, podpierając się na kijkach, proste NN, proste RR, prosty kręgosłup PW: stoimy w lekkim rozkroku, w RR uniesionych nad głowa trzymamy złączone kije RUCH: robimy skłony boczne raz w prawo raz w lewo PW: stoimy na baczność, jedną RR opieramy się na kijkach, drugą przyciągamy stopę do pośladka, proste plecy Zmiana nogi. PW: jedną N prostujemy przed sobą i opieramy na pięcie, drugą N zginamy w kolanie, jedną R trzymamy kijki ustawione pionowo do podłoża RUCH: łapiemy palce stopy wysuniętej do przodu |
3 ‘ po 10x 15 x 10-15 x 15 x 10x po 10x po 10x po 10x po 10x 10-15 x 20 x 20 x 20x 5 X 5 sek. 6 x 5 sek. 6 x 5 sek. 6 x 5 sek. |
Uczniowie ustawieni w kole. Każdy trzyma 1 kij. |
GŁÓWNA NAUKA MARSZU KROKIEM PODSTAWOWYM Z KIJAMI |
1.PW: stanie w pozycji wyprostowanej , ręce opuszczone luźno- prawa noga krok do przodu-wybicie z pięty i odbicie z dużego palca, dostawienie lewej nogi 2. PW: ręce opuszczone wzdłuż tułowia, chwyt kija w połowie długości trzonka ( w poziomie). Marsz z naprzemienną pracą rąk. 3. PW: ręce opuszczone wzdłuż tułowia, ramiona rozluźnione, dłonie otwarte nie trzymają rękojeści kijka. Marsz- kije zwisają swobodnie „wlokąc” się po podłożu. 4.PW:zaciskamy dłonie na rękojeści kijów. Marsz z wbijaniem kijków pod punktem ciężkości ciała. odbicie następuje na linii biodra( w połowie kroku). 5. Marsz krokiem podstawowym na odcinku 3 km |
Postawa wyprostowana, krok wydłużony. Kije trzymane lekko, nie unosimy końca kijów, kije trzymane równolegle do podłoża Zwracamy uwagę na przemian stronną pracę ramion i nóg. Prawa noga i lewa ręka pracują jednocześnie wysuwając się do przodu. Odepchnięcie kijem powinno mieć kierunek do tyłu. Ręce powinny być prawie proste w łokciach Zwracamy uwagę na przemian stronną pracę ramion i nóg |
2 x 50 m 2 x 50 m 2 x 50 m 2 x 50 m 40 ‘ |
Ustawienie szeregu bez kijów Marsz w szeregu Marsz dwójkami Nauczyciel sprawdza prawidłowa technikę, poprawia błędy Nauczyciel koryguje błędy. |
|
- PW: postawa wyprostowana, oba kije trzymane w prawej R. Lewa R chwyt za lewą stopę przyciągnięcie jej do pośladka. - PW: postawa wyprostowana, kije trzymane w lewej R. Zmiana nogi ćwiczącej. - PW: postawa wyprostowana RR oparte na kijach. Wznos kijów przodem w górę –wdech, opad bokiem wydech. - PW: opad T do przodu, RR oparte na kijach wyciągnięte mocno do przodu, pośladki do tyłu. Rozluźniamy kręgosłup. - J.W. z wspięciem na palce i na pięty
- omówienie realizacji zadań lekcji - pożegnanie |
Ćwiczący starają się trzymać kolana razem. Z zachowaniem postawy skorygowanej |
3 X 5 sek. 3 x 5 sek. 8 x 4 x 4 x 1 min. |
Ćwiczenia na boisku szkolnym szereg |
WYJAŚNIENIE SKRÓTÓW:
RR- ramiona
NN- nogi
T- tułów
PW- pozycja wyjściowa
PN – prawa noga
LN – lewa noga
Inne ciekawe i atrakcyjne lekcje wychowania fizycznego
Zajęcia wychowania fizycznego, w których wykorzystujemy nietypowe przybory takie jak: gazety, balony, chustę Klanzy, wpływają na pobudzenie wyobraźni dzieci, rozwijają koordynacje ruchową, spostrzegawczość, motoryczność, ale przede wszystkim dają wiele radości i zadowolenia z udziału w takiej lekcji.
UNIHOKEJ Z GAZETĄ KL.IV!
Czy wiecie ,że zwykłą gazetę można wykorzystać do rozgrzewki na lekcji WF, a także w części głównej lekcji ? Np.: przy niedostatecznej liczbie piłeczek do unihokeja może ona ją zastąpić w prostych ćwiczeniach. W ten sposób można przeprowadzić naukę i doskonalenie prowadzenia piłeczki kijem.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeIdc7efdc927f
BALONOWA SIATKÓWKA KLASA IV – V / ĆWICZENIA Z BALONIKIEM KLASA II-III
W klasach IV-VI podczas nauki i doskonalenia odbicia sposobem dolnym i górnym wykorzystane zostały balony. Uatrakcyjniło to zajęcia i zwiększyło zaangażowanie uczniów w lekcję. „Starszaki” bardzo lubią takie elementy zabawy w lekcji.
Dla młodszych dzieci z klasy II i III kolorowe baloniki są wspaniałym wprowadzeniem do siatkówki. Lekki balonik łatwo jest podbijać i sprawia dzieciom ogromną radość. Wprowadzając dodatkowo elementy gimnastyki korekcyjnej (ćwiczenia w podporze tyłem, przodem, oddechowe) wpływają na kształtowanie i wzmacnianie mięśni posturalnych dzieci.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeIdbaf2ca33aa
NORDIC WALKING.
Przetarliśmy szlaki, aby upowszechnić w naszej małej miejscowości marsz z kijkami. Pani Beata zaproponowała nam nieco inna lekcję w-f. Każdy z nas coś już trochę wiedział, ale tak naprawdę to po raz pierwszy wzięliśmy kijki w swoje ręce. Po krótkiej historii nordic walking, rozgrzewce i dokładnym instruktarzu jak maszerować z kijkami mogliśmy wyruszyć w trasę. Pogodę mieliśmy jak na zamówienie, piękną i słoneczną. W lekcji towarzyszyła nam nasza pani dyrektor, która była czynnym uczestnikiem zajęć. Podczas marszu spotykaliśmy mieszkańców naszej miejscowości. Niektórzy sobie z nas trochę żartowali, że gdzieś zgubiliśmy po drodze narty. My ze śmiechem odpowiadaliśmy, że zostały w szkole, przecież nie ma śniegu i zachęcaliśmy by się do nas przyłączono. Po pokonaniu wyznaczonej trasy wróciliśmy do szkoły. To bardzo przyjemna forma rekreacji. Na pewno zachęcimy naszych najbliższych do takiego marszu.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeIda91f07cda8
GRY I ZABAWY NA ŚNIEGU.
Zima w tym roku praktycznie była krótka i prawie bez śniegu, ale my zdążyliśmy wykorzystać uroki zimy. Zorganizowaliśmy gry i zabawy na śniegu. Była wojna na śnieżki, rzuty śnieżkami do celu oraz budowanie śniegowych figur.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId32c594ecf4
CHUSTA KLANZY
Kolorowa chusta Klanzy zawsze uatrakcyjni zajęcia. Dzieci chętnie biorą udział w zabawie.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId30656f012a
OBSZAR NR 5
Pozalekcyjne zajęcia sportowe
W ramach pozalekcyjnych zajęć sportowych odbyły się w naszej szkole:
1. PIESZY RAJD PO ZIEMI STRZAŁKOWSKIEJ - 14 grudnia 2013 r.
2. Pozalekcyjne zajęcia tenisa stołowego - cały rok.
SZKOLNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO - 12 marca 2014 r.
3. Weekendowa wycieczka do Kalisza na basen i do kręgielni –
czynnie spędzamy czas wolny - 22 marca 2014 r.
Do zrealizowania:
1. Cross rowerowy - kwiecień 2014 r.
2. Bieg na orientacje. Biwak. – maj 2014 r.
Ad. 1. PIESZY RAJD PO ZIEMI STRZAŁKOWSKIEJ - 14 grudnia 2013 r.
Celem rajdu było: rozwijanie aktywnych form turystyki i wypoczynku, poznawanie historii i walorów krajobrazowych ziemi strzałkowskiej, przestrzeganie przepisów ruchu drogowego pieszych, umiejętność posługiwania się mapą topograficzną i kompasem oraz wdrażanie do współpracy, wspólnego działania, samodzielności, pracy w grupie, wykazywania inicjatywy. Uczniowie naszej szkoły w sobotę 14 grudnia b.r. pod opieką pani Beaty Grzelaczyk i pani Anny Mąkowskiej mogli uczestniczyć w zorganizowanym rajdzie. Choć pogoda była nie najlepsza za to humory wszystkim dopisywały znakomite. Po zapoznaniu się z historią naszej niewielkiej miejscowości i zdobyciu podstawowych umiejętności w pracy z mapą i kompasem ( dla „starszaków”- uczniów z klasy V i VI to była mała powtórka i sprawdzian z przyrody) wyruszyli w wytyczoną przez panią Beatę trasę. Na trasie znalazły się 24 punkty kontrolne z pytaniami i zadaniami do wykonania. Trasa Rajdu przebiegała przez: Strzałków (szkoła) – Gorzelew – Dwór – Borki - Chrusty - Rutkowice - Gruszkowiec – Grabowa - Strzałków (szkoła). Na mapie musieliśmy zaznaczyć: szkołę, kościół, tartak, kopiec – pozostałość po grodzisku z XIV w. i późniejszym murowanym dworze, który znajdował się wśród okolicznych łąk na niewielkim wzniesieniu i był otoczony fosą, przydrożny krzyż oraz kapliczkę. W karcie startowej należało również zaznaczyć odpowiednie odpowiedzi do pytań z punktów kontrolnych. Najbardziej wszystkim podobało się na kopcu. Wszyscy pokonali fosę i znaleźli się na górce porośniętej drzewami i krzakami. Ta część trasy to miejscowość Dwór, która wzięła nazwę prawdopodobnie od dworu , który się tu znajdował. W miejscowości Chrusty spotkaliśmy bociana, który przechadzał się z kurami. Mieszka on w zagrodzie u pana Walisia już kilkanaście lat. Jego złamane skrzydło zostało tak uszkodzone, że latać nie może pomimo tego, że rany się zagoiły. Za rok znowu się spotkamy. Mamy nadzieję , że mgła nie będzie zasłaniała nam pięknych widoków ziemi strzałkowskiej, bo niestety tym razem musieliśmy użyć czasami i miejscami wyobraźni.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeIdef34aeaefa
Ad. 2. Pozalekcyjne zajęcia tenisa stołowego - cały rok
SZKOLNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO - 12 marca 2014 r.
W ramach pozalekcyjnych zajęć w roku szkolnym prowadzone są zajęcia tenisa stołowego w każdą środę. W zajęciach mogą uczestniczyć uczniowie naszej szkoły. Dzieci chętnie korzystają z tej formy zajęć.
12 marca 2014 r. odbył się SZKOLNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO, w którym uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności w rywalizacji sportowej. Reprezentanci klas IV-VI rozegrali mecze w dwóch kategoriach: dziewczynki i chłopcy systemem „każdy z każdym”. Za pierwsze trzy miejsca zwycięzcy otrzymali medale oraz dyplomy.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId41f3d4cb78
Ad. 3. Weekendowa wycieczka do Kalisza na basen i do kręgielni – 22 marca 2014 r.
W sobotę 22 marca 2014 r. 43 osobowa grupa z naszej szkoły wybrała się na weekendową wycieczkę do Kalisza, aby spędzić miłe chwile na basenie rekreacyjnym i w kręgielni. W Parku Wodnym uczniowie mieli do swojej dyspozycji wiele atrakcyjnych miejsc m.in. zjeżdżalnie, ławeczki i leżanki wodne, gejzery powietrzne, rwącą rzekę, grotę sztucznej fali, wanny z hydromasażem i basen solankowy. Była wspaniała zabawa, bo my jesteśmy amatorami wodnych uciech. W kręgielni dzieci miały do dyspozycji sześć torów bowlingowych. Niektóre kule były chyba cięższe od nas, ale to nie zrażało nikogo i nie psuło fajnej zabawy. Spędzony czynnie czas wolny był wspaniałym wypoczynkiem dla uczestników. Mamy nadzieję, że czas ten będą wszyscy dobrze wspominać, a na pamiątkę wspólnie spędzonych chwil pozostaną poniższe zdjęcia.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId1891d9f65f
OBSZAR NR 8
Aktywność w gronie rodziny
W ramach aktywności w gronie rodziny pod hasłem „ Mamo, Tato poćwicz ze mną” odbyły się w naszej szkole:1. Rodzinny Turniej Tenisa Stołowego – 25.03.2014 r.
2. Rodzinny Turniej Ringo – 28.03.2014 r.
3. Aerobik z mamą, siostrą, ciocią - cały rok
Do zrealizowania:
1. Rodzinny rajd rowerowy – maj 2014 r.
Ad.1. RODZINNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId30a213455d
Ad.2. RODZINNY TURNIEJ RINGO
28 marca odbył się w naszej szkole RODZINNY TURNIEJ RINGO. Został on zorganizowany w ramach szkolnej akcji „Mamo, tato poćwicz ze mną” oraz ogólnopolskiej akcji „Ćwiczyć każdy może”. Po rozgrzewce przeprowadzonej przez naszą koleżankę Klaudię z klasy V i przypomnieniu zasad gry w ringo, rozpoczęły się rozgrywki. Dzieci z „zerówki” i klas I-III zagrali mecz ze swoimi rodzicami, a uczniowie z klas IV-VI rywalizowali ze swoimi rodzicami. Następne mecze rozegrano między rodzicami uczniów z klas I-III, a rodzicami klas IV-VI, dziećmi z klas I-III( których szeregi wzmocnili rodzice),a dziećmi z klas IV-VI. Gry toczyły się do dwóch wygranych setów. Byli zwycięzcy i przegrani. Były wielka radość, śmiech i łzy, ale przede wszystkim wspaniała zabawa z rodzicami. Wszyscy otrzymaliśmy okolicznościowe medale. Nasi rodzice są SUUUPERRR!!!
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId390283de8a
Ad.3. AEROBIK Z MAMĄ
Już ponad rok nasze mamy, ciocie i starsze siostry uczestniczą w zorganizowanym na sali w Wiejskim Centrum Kulturalno-Sportowym w Strzałkowie aerobiku. Dziewczyny z klasy V dołączyły do swoich mam. Po ćwiczeniach przygotowanych przez panią Monikę nieraz jesteśmy zmęczone, ale to fajne zmęczenie i wiemy, że kondycję mamy całkiem niezłą. Nie siedzimy przed komputerem czy telewizorem tylko czynnie wypoczywamy! Tak, tak wypoczywamy, bo to jest dla nas SUPER wypoczynek! No i czas spędzony z uśmiechniętą mamą, nieoceniony.
http://spstrzalkow.pl/index.php/projekty/szkola-w-ruchu#sigFreeId5a5af48057